2012. augusztus 21., kedd

Őszibarack kompót

Őszibarack kompót



Nem teljesen érett, ütődésektől mentes barackból készítem a kompótot. Legjobb a kerti fánkról való.
Ha a piacon veszek, mindig van közte ütődött.Először szépnek néz ki, aztán amikor az üvegbe kerül már barna foltos.

1. Elmosom az üvegeket és a fedőket. Nagyon meleg vízzel öblítem el őket a csap alatt. Egy tálcán pedig fejjel lefelé lecsöpögtetem.
A barackokat 4 részt vágom és meghámozom. Ecetes vagy citromleves vízbe rakom őket, hogy ne barnuljanak meg. Majd átrakom még egy ilyen vízbe, hogy szép tiszták legyenek.



2. Felforralok 1 1/2 l vizet 1 kg cukorral és  kifőzöm benne a barackokat. Újra forrástól számítva 1 percig szoktam főzni őket. Fedőt használok, hogy mielőbb forrjanak. A szirupból tálba szedem őket


.
3.Majd üvegekbe rakom és fém tálcára vagy tepsire helyezem.



4. A lét még egyszer felforralom. Miután elzártam a gázt, belekeverek 2 csapott kanál Nabenzoát-t. De van úgy hogy csak egyet. Még forrón a barackokra öntöm, tetővel lezárom és száraz dunsztba teszem.

Aki szereti izlés szerint tehet a szirupba: fahéjat, szegfűszeget, citromlét. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése