2012. augusztus 23., csütörtök

Őszibarack lekvár

Őszibarack lekvár
tartósítószer nélkül



           Idén egy kicsit "lekéstem" az őszibarackot. Éppen nem voltunk itthon, amikor kompót eltevésére alkalmas volt.
Így csak kevés befőttet tudtam eltenni. Pedig nálunk abból sosem elég. A maradék barackból őszilét és egy kevéske lekvárt készítettem. Bár eredetileg nem akartam lekvárt mert még a tavalyiból is van. Mindössze 1 kg barackból főztem, 4 tormás kisüveggel meg egy pici lett belőle.

Hozzávalók:

1 kg őszibarack (pucolva mérve)
30 dkg cukor (ez soknak bizonyult)
fél citrom leve


A barackokat 4 felé vágtam, meghámoztam és ecetes vízbe raktam, hogy ne barnuljon meg.
Végül átraktam egy lábasba és kézzel valamennyire összezúztam. Rácsavartam egy fél citrom levét.

Állandó kevergetés mellett forrástól számítva 20 percet főztem. Botmixerrel össze mixeltem. Pár barackdarab maradt benne. A sima lekvárokat szeretjük, de ez most nem fog engem zavarni. A tavalyi úgyis sima.

Beleöntöttem a cukrot, még egyet forraltam rajta.

Előzőleg elmosott, nagyon meleg vízben elöblített üvegekbe mertem, csavaros tetővel lefedtem és az üvegeket pár percre fejre állítottam. Majd ágyneműtartóba raktam szárazdunsztba.

Ez a cukor mennyiség most soknak bizonyult, túl édes lett. Legközelebb kevesebbet fogok tenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése