2013. február 9., szombat

Nyúl a sütőből




        A múlt hétvégén sült nyúlhús volt ebédre. Nyugi, nem a házikedvencnek való törpenyúlat ettük, hanem direkt erre a célra tartott házinyúlat.
Kevesen esznek nyúlhúst. Szerintem ennek az alábbi 2 oka van: - vegákról nem beszélek -
- aranyossága miatt sajnálják illetve nem tudják megenni
- drága a nyúlhús.

Pedig nagyon egészséges húsféleség. Sovány, fehérjében gazdag. Könnyen emészthető, fogyókúrába beilleszthető.
Nekünk nem kerül sokba, mivel édesapám tartja őket. Hozzám már konyhakészen kerül, feldarabolva.
De csak is feldarabolva! Így élelmiszerként tekintek rá, és nem látom benne a nyulat.
Ha veszem a kispipi is nagyon helyes, meg a kismalac is aranyos....mégis élelmiszer lesz. Viszont meggyőzni erről senkit nem akarok...

Ezt a nyulat magam módján sütöttem meg. Korábban pörköltet vagy vadast szoktam főzni belőle. A vadas kissé hosszadalmas, mivel csak krumpli gombóccal szeretjük. Azzal pedig sokáig tart elkészíteni. A pörköltet pedig én nem igazán szeretem belőle.
De ez a sült mindenkinek nagyon ízlett.

Nyúl sütve

Kb. 1 dl étolajba kevertem borsot, pirospaprikát, majorannát és 4 gerezd zúzott fokhagymát. Ezzel bekentem a húsokat, tálba raktam. A maradék olajat ráöntöttem. Lefedve hűtőbe tettem, kb. 3 óra múlva besóztam. 
Egy tepsiben megágyaztam a nyúlnak: kikentem vastagon margarinnal. Majd vastagabb sárgarépákat, zöldségeket pucoltam és beleraktam őket. - Ezt J. Olivertől láttam, karácsonyi pulykát is így sütöm.-

Ráhelyeztem a húst, olajat ráöntöttem. Pár darab margarint még tettem rá, hisz ez száraz hús. A főldögélő húsleves levéből pedig mertem rá 2 merőkanállal.
Alufóliával lefedtem.


220 fokra előmelegített sütőben kb másfél órát sütöttem. Fóliát levettem. 250 fokon még egy kicsit pirítottam.
Pirított hagymás krumplival tálaltam.

Pirított hagymás krumpli

A krumplit megpucoltam, kockára vágva sós vízben megfőztem.
Közben 3  nagy vöröshagymát megpucoltam, felkarikáztam. A sülthús visszamaradt zsiradékán világos barnára pirítottam. Végül a leszűrt krumplit jól beleforgattam, úgy hogy kissé összetörjön.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése