2013. március 2., szombat

Leveles sajtos rúd

Ez kb. a fele mennyiség






Ezt a sajtos rudat gulyás vagy bableves mellé szoktam sütni. Általában kb. 30 cm hosszúra vágom, de most valamivel rövidebbre szabtam. Így is gyorsan elfogyott :)

Sajtos rúd


Hozzávalók:

60 dkg fliszt
2 dkg élesztő kevés tejben
2 dl tejföl
1 tojás+1 tojássárga

tej
------
15 dkg reszelt sajt
25 dkg margarin
------
sajt


A hozzávalókat összegyúrtam. Annyi tejet tettem hozzá, hogy jól gyúrható de ne kemény tészta legyen.
Hagytam pihenni a tésztát amíg a margarint kikevertem a sajttal.
Kinyújtottam és rákentem sajtos krém felét.



Összehajtottam és kb. 20 percet pihentettem, majd újra megkentem, hajtottam, pihentettem.


Végül kisodortam, tojásfehérjével megkentem, sajttal megszórtam. 4 cm széles csíkokra, rudakra vágtam.
180 fokra előmelegített sütőben megsütöttem.




Ha lágyra sikerül a tészta, akkor sütéskor elborul. Eleinte előfordult, hogy inkább leveles lepény lett, mint rúd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése