2013. május 20., hétfő

Isler mandulával


Hozzávalók:

30 dkg liszt
30 dkg margarin
15 dkg porcukor
15 dkg szeletelt mandula
1 citrom héja
1 csipet só

 - könnyű megjegyezni: valamennyi liszt, ugyanannyi margarin, fele cukor és mandula -

1. A mandulát diódarálón ledaráltam.

2. A hozzávalókból tésztát gyúrtam, amit kb 1 órára beraktam a hűtőbe.


3. Kinyújtottam és pogácsa kiszúróval kiszaggattam. Ha kicsit letapad a tészta a deszkára, akkor kés lapjával könnyedén feltudjuk emelni.


4. 60 fokon világosra sütöttem.

5. A korongokat meggy és ribizli lekvárral ragasztottam össze.

6. Végül egyik részét csokimázzal vontam be, másik részét megcsíkoztam a csokival.

Csokimáz:

15 dkg porcukrot, 5 evőkanál tejet ( vízzel is lehet ) és 5 dkg kakaóport összefőztem. Tűzről levéve belekevertem 8 dkg margarint.
Nekem igen kakaós volt, ezért az islerek egyrészét csak mintáztam.Bár a többiek szerint semmi gond vele. Én nem igazán szeretem a  kakaós dolgokat, de vannak kivételek :) pl. csokító




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése