2013. május 16., csütörtök

Karamell szelet (hatlapos)



      Ezt a receptet még évekkel ezelőtt a barátnőmtől kaptam. Ez megint egy olyan süti, amiből nálunk bármennyi elfogyna....A hatlapost mindenki szereti a családban. Két félét szoktam készíteni: kakaósat vagy ezt a karamellásat.
Egyik gyermekem az egyiket, másik a másikat részesíti előnyben. Ha nem tudnak megegyezni, hogy melyik is legyen, akkor egyik felét ilyenre, másik felét olyanra szoktam megtölteni. Bár a kakaósnak más a tészta receptje.
Ennek az az előnye, hogy nem kell sokat várni rá míg megpuhul. Kb. 2 óra múlva már lehet enni.

Ezt a sütit 2 féle variációba szoktam elkészíteni:
- eredeti recept szerint 6 lapot kell sütni, de 1 lapot össze kell törni és a süti tetejére szórni.
- én 5 lapot sütök, a tetejére pedig összetört Győri édes kekszet rakok.

A receptnél mind a két változat mennyiségét leírom.

Hozzávalók:

50 (60 dkg) liszt,
10 (12) dkg vaj - én Rámát használok
16 (19) dkg cukor
1 tojás
1 (1,2) dl tej
1 kávékanál szódabikarbóna

A lisztet a vajjal elmorzsoljuk, a többi anyagot hozzáadjuk, tésztát gyúrunk. Tejből igazából, annyi kell, hogy jól gyúrható legyen. A tésztát 5(6) részre osztjuk. Lapokra sodorjuk és gáztepsi hátán 180 fokon sütjük világosra.

Töltelék:
1/2 dl víz,
1 l tej
10 dkg finomliszt
30 dkg porcukor
20 dkg vaj (Rámát használok)
1 csom.van.cukor

A cukrot világosra pirítjuk, előszőr a fél deci vizet, majd 2 dl tejet ráöntjük. Én ezeket elő melegítem, hogy ne hűtse vissza a karamellt. Addig kevergetjük kislángon, míg feloldódik.
A lisztet a többi tejjel elkeverjük és a karamellhez öntjük, összeforraljuk. Gázról levéve belekeverjük a margarint és a van.cukrot. Többször megkeverve kihűtjük.
A lapokat megkenjük a krémmel. Tetejére krém kerül a morzsával.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése