2013. május 15., szerda

Pitypangméz - hamis méz

Fotózáshoz már csak apró virágokat találtam.


Mostanában jártamban-keltemben a neten annyit láttam, olvastam a pitypangmézről, hogy én sem maradhattam ki a jóból és ki kellett próbálnom.


Gyerekkoromban kutyatejnek ismertem ezt a virágot. Ha letéptem fehér tejszerű nedv buggyant ki a szárán, ami a kézre kerülve elég keserű volt. Eső után szoktunk játszani vele. Felhasogattuk a szárát és tócsába dobtuk. A szár érdekes formákban felkunkorodott.



Csak kis mennyiséget készítettem a mézből, próbának.
Dél körül szedtem a virágokat, hogy jól nyitva legyenek és szép nagy fejeket választottam. A főzés megkezdésével iparkodtam, hogy ne csukódjanak összébb.

-150 db virágfejet szedtem. Leöblítettem, a zöld alsó részt leszedtem róluk nehogy esetleg keserű legyen. 

-Kislábasba téve hozzáadtam 1 citromot vékonyra felszeletelve és felöntöttem 7 dl vízzel. Fedő alatt pici lángon kb. 1 órát főztem. Majd hagytam pihenni, este folytattam. - Volt olyan recept ahol 1 napos pihenőt írt, volt ahol semennyit. - 

-Leszűrtem, 50 dkg cukrot kevertem bele és alacsony hőfokon kb. 1 órát főztem.
Kicsi üvegekbe öntöttem, csavaros tetővel lezártam, majd egy 5 percre fejre állítottam.  Végül pedig száraz dunsztba raktam.

Üvegbe meréskor folyékony volt, kihűlés után pedig olyasmi mint az igazi méz. 2 és fél kisüveggel lett ennyi hozzávalóból.

Kóstolás:

- Engem egy gyerekkori cukorkára emlékeztet az íze. A nevét már nem tudom. Sárga töltött, kerek, kemény cukorka volt. A tölteléke citromos - mézes. Annak volt ilyesmi íze.
Jónak jó, de valószínűleg máskor is elég lesz ekkora mennyiség.

- Szomszédasszonyom szerint túl émelygős, édes.(Magában, kenyérrel, teában)

- Anyukám szerint semmi különös, bár elsőre büdösnek érezte az üvegben. Teában itta meg.

- Barátnőm szerint kár teába pazarolni, kiskanalanként magában ette.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése